Livet under praktiken

Ja, just nu lever och andas jag praktik. Jag börjar tidiga mornar och då jag får åka en bit så ringer klockan vid 5, halv sex på morgonen. Samtidigt som jag har praktik och "jobbar" och ska gå in i en pedagogs roll har jag skolarbete också att tänka på. De uppgifter som ska göras, den litteratur som har används tidigare kurser och som kan användas nu, loggboken som ska in varje vecka med referenser, självverdering som ska göras innan vår lärare från skolan kommer ut på besök som också ska planeras. . . Ja, det är mycket under praktikperioden. Med tanke på det så är det faktiskt skönt att vi har praktik så här som egna kurser i fyra veckor istället för att ha några dagar varje kurs. Det blir intensivt men det går lättare när det inte är varje kurs. 
 
Nu låter det som att det bara är ve och bedrövelse vilket det absolut inte är. Långt ifrån. Förra veckan och den här veckan så är jag i förskoleklass vilket är en helt annan miljö än förskolan och det är så himla roligt. Jag vill jobba med de äldre barnen i förskolan och tycker det är roligare när man kan prata och kommunicera och få svar och funderingar tillbaka. Barnen gör att man får tänka till och ta reda på saker. 
 
Förra året innan vfu-perioden var vi i Norge på studiebesök på olika förskolor. Hittade ingen bild som hörde ihop med det jag skrivit så ni får nöja er med denna:) 

Kommentarer
Anna

Vilka snygga sovshorts du har! Jag har likadana ;P

POSTAT 2013-10-18 KLOCKAN 11:50:43
BLOGG: http://yvanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback