Dagen enligt ipony

C-uppsatsen är klar och inlämnad för opponering till veckan. Vilket betyder att jag bara har att förbereda en presentation på fem minuter tills på måndag och förbereda opponeringen tills på onsdag. 
 
Efter 10 veckors hårt slit med att få till en uppsats på 40 sidor så känns det väldigt skönt att det är klart. Leta litteratur, hitta informanter, göra intervjuerna, transkibera, sammanställa och hitta mönster och färdigställa en färdig uppsats. Det har varit sjukt roligt. För första gången på ett tag så har jag kännt mig motiverad och att det har varit roligt att skriva. Tentorna vi haft har man ju vart tvungen att göra även om ämnet inte är särskilt roligt alla gånger. Men det här. . . jag har själv valt ämnet, jag har fått utforma det precis (ja, nästan iallafall) som jag vill, jag har själv fått haft hela kontrollen över mitt arbete. 
 
Men åter till rubriken. Idag har jag tagit med mig de uppsatser jag ska läsa till opponeringen till bryggan utanför mig och suttit där i den underbara solen. Nytta med nöje kan man säga. Och idag är det ju röd dag också så det va inte så mycket folk där idag. Annars brukar det kunna vara knökat med både gymnasiestudenter, chalmers människor och annat jobb-folk som har lunch. Men inte idag. Jag kunde bre ut mig och bara njuta:)
 
Jag fortsätter jobba på min bränna som jag fick på Zakynthos:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback