"Ny" byrå

När jag flyttade till nya lägenheten i maj så fick jag en gamal skänk av stamcellerna som de haft hemma i mitt rum. Den fick jag ta ner till mig och nu har den fått en annan skepnad. Ny färg, flera lager färg. Började med en färseglingsfärg innan jag grundmålade. Men tyvärr så blödde träet igenom så fick måla över med gammal vanlig helderlig kvistlack innan jag kunde grunda färdigt och färdigstryka med den antik-vita färgen. Men knopparna tog tid att göra. Började förra helgen och idag hade de torkat färdigt för att kunna skruvas på plats igen. Men så bra det blev. Ska skruvas dit ett nytt beslag på översta lådan sen är den helt färdig!!
 
Den här skänken har vart till mycket. Hemma hos mamma och pappa har den vandrat som "garderob", förvaring av handukar och lakan och till slut bara blivit en avlastning där massa skräp samlades och grejer som vi vill ha kvar men inte vet vart de ska förvaras. Här hemma hos mig har jag den till handukar och lakan och sånna grejer som jag tidigare haft under sängen. Men nu är studnetlivet över och så även compact living-stilen. 
 
 
 
Har en duk ovanpå just nu för att alla grejerna ovanpå inte ska fastna innan färgen härdat ordentligt. Eftersom att det är en vattenbaserad färg. 
Skänken har fått inta sin plats i stora rummet. (Till vänster om den är hallen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback