Bullbak

Till min namnsdag i sommar så fick jag Sébastien Boudets "Le bakbok". Finns hur mycket roligt som hellst där i. Och han använder tekniker som inte jag vanligtvis brukar använda mig utav. Men det är roligt att lära sig något nytt. Han använder väldigt lite jäst eller surdeg vilket ger längre jästider men brödet och bakverken blir fantastiskt mycket godare. 
 
Idag tog jag testade att göra kardemumma bullar gjord på en poolisch, en fördeg. Ett heldags projekt men det doftar fantasktk här i lägenheten! Just nu står dom för en sista jäsning i ugnen där det blir varmt och gott för bullarna:) Poolishen gjorde jag igår kväll för att den ska börja jäsa och bubbla till sig under natten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback