Saffranstryfflar

För mig som älskar att baka är julen den bästa högtiden. Har redan hunnit med att baka en omgång med saffransbullar och i veckan så gjorde jag en smet med tryfflar. Har kunnat köpa flerpack med saffran från mammas jobb så jag exprimenterade lite med tryfflarna och det blev tillslut med vitchoklad och saffran. Problemet är att de vart svåra att rulla för hand så jag fick klicka ut dom istället. Men det gjick ju bra ändå. Formen kanske inte blir helt runda men då syns det iallafall att de är hemgjorda:) 
 
Pudrade dom med floursocker för att de inte skulle klibba fast så mycket. Nu ska de bara få lite mer vitchoklad runt omkring sig också. Och om jag får säga själv, så vart smeten väldans god. Söt, så man kan inte äta för många på en gång, men så goda. (Och julen ska ju vara söt:) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback