Läsa, läsa varje fredag, också varje jul. Det tycker jag är kul!!!!

Nu sista terminen läser vi två kurser på avancerad nivå. VIlket innebär mer texter på engelska. Just nu sitter jag här med en engelsk artiken om barns musikaliska vardag och hur barn använder sig utav musik utifrån diskurser. Att läsa på engelska tar lite längre tid än att läsa på svenska. Speciellt när det blir vetenskapligt språk. Många ord har man lärt sig under dom här tre åren men sitter fortfarande med google-translate och slå upp ord för att få ett sammanhang i texten. Det tar sån tid!!!! 
 
Sen har vi även en HEL bok på ENGELSKA(!!!!!) som ett seminarium kommer att utgå ifrån och den ska vi skriva ett underlag på. Jag bävar för den boken. Haha. Vi ska inte ha den förrän senare på terminen men har lånat hem den redan. Men jag går runt den som den vore en bomb eller nått. Allt för att undvika den. 
 
Så för att inte bli underkänd på seminariet är det bara att läsa och se glad ut :D 
 
LÄSA LÄSA VARJE FREDAG OCKSÅ VARJE JUL! DET TYCKER JAG ÄR KUL!!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback