Första veckan på ett nytt äventyr

Första jobbveckan har kommit och gått. Har vart en sjukt rolig vecka, nervositet och mycket förväntningar. Har så bra kollegor som har gjort att jag kännt mig välkommen från första stund. Veckan började med en planeringsdag och det var mycket information att ta in, sedan torsdag och fredag har handlat om att försöka hitta allt och förtså hela verksamheten. Har var sjukt trött efter jobbdagarna och har somnat vid nio varje kväll. Haha. 
 
Nu har jag ju vart där och vikarierat sedan i somras. Så jag känner lokalerna, pedagogerna och barnen. Men det som har vart svårast dom här dagarna har vart att hitta en ny roll och en ny plats i samma miljö och samma sammanhang. Att ta sig en ny roll och bryta upp en gammal roll är inte det lättaste.
 
Första lediga helgen nu även. Den här dagen har mest bara vart en slödag. Är fortfarande så trött efter veckans alla intryck. Det var faktiskt skönt att det var en kort vecka att börja med. Onsdag-Fredag. 
 
Den här veckan har även våren fått flytta in. Julen har blivit nedpackad och tulpanerna har fått sin plats här hemma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback