#plankchallenge

Jag å mina vänner har fått för oss att göra "plankan-utmaningen". I 30 dagar ska vi alltså göra plankan och öka tiden för varje dag. Och om 30 dagar ska vi orka stå i fem minuter!!!! 🙈🙈🙊
 
Vi har hunnit mer än halvvägs nu och är uppe i 2.5 minuter. Det är tungt men det är roligt när en märker att en faktiskt orkar stå i 2.5 minuter. (Kanske inte hela tiden på tå men iallafall 2 minuter av dem orkar jag på tå) Upp till 1.5 minuter kändes överkommligt att orka stå när vi började. Det som jag har märkt med den här utmaningen är att min rygg behöver tränas upp mer. När jag började komma över 1 minut så började det kännas tungt i ryggen. Så är jag på gymmet nu ligger mycket fokus på ryggen för att stabbilisera upp.
 
Idag är det dag 21 som ska göras. Om 10 dagar ska jag alltså orka stå 5 minuter. 
 
Kanske någon mer som vill testa utmaningen?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback