Massage

I och med sjukskrivningen och när kroppen började slappna av kom även spänningarna i rygg och nacke fram. All stress har satt sina spår på kroppen. Spänningar har jag haft länge och har vart stel lite här och var i kroppen. Men det är inte förräns nu det har känts ordentligt. I söndags fick jag nog och bokade en massage-tid till idag. Så efter jobbet va jag iväg. Och jävlar vad det tog bra. Även om jag blev masserad över ryggen så kändes det ut i både armar och ben. Kommer ha träningsvärk och förmodligen ett å annat blåmärke i morgon. Men så skönt det kändes efteråt. Kännslan av att vänta på att spänningarna ska komma men de gör de inte. 
 
Och länge har jag haft problem med ländryggen, när jag kommer i ett visst läge har det känts som att hela ryggen viker sig. Men det har jag trott bero på att jag är otränad och svag just där. Men icke så, massören drog i skinnet så att bindväven under ploppade till. Det riktigt ploppade så det hördes. Och nu i kväll känns det redan mycket lättare. Just den kännslan av att vänta på att det ska göra ont och dra någonstans men det gör inte det.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback